3e week - Reisverslag uit Skive, Denemarken van stijn bierkens - WaarBenJij.nu 3e week - Reisverslag uit Skive, Denemarken van stijn bierkens - WaarBenJij.nu

3e week

Door: stijn

Blijf op de hoogte en volg stijn

01 September 2014 | Denemarken, Skive

De 3e week ging ook weer vlug voorbij, we hebben een hoop onderhoud aan het bedrijf van de jersey koeien gedaan. Het was ook nodig, want het was al 7 jaar niet meer bijgehouden. We hebben de hele voorkant wit gekalkt met een soort speciaal kalk water, en de deuren zijn weer mooi zwart geverfd. Zelfs ook de nok van de stal kreeg een mooi laagje zwarte verf over zich heen. We hebben ook nog wat geklinkert voor aan de stal, dat is voor als het regent niet alles onder het zand spetterd. We hebben ook de planken van het voerhek vervangen, want deze waren goed rot.

verder hebben we wat jongvee verzet en een deel buiten bij de stier gedaan, maar ook weer drachtige vaarzen op het stro gezet.

Dit weekend zijn ook mijn klasgenoten langs geweest om te komen kijken, zij vonden het ook allemaal wel mooi en vooral die aparte bruine koeien waren erg indrukwekkend voor deze jongens.

komende week is het een erg drukke week, want het gras moet eraf!. hier komen later nog meer verhalen en foto`s van.