4e week - Reisverslag uit Skive, Denemarken van stijn bierkens - WaarBenJij.nu 4e week - Reisverslag uit Skive, Denemarken van stijn bierkens - WaarBenJij.nu

4e week

Door: stijn

Blijf op de hoogte en volg stijn

07 September 2014 | Denemarken, Skive

Ja ja, de spanning steeg, het gras stond erop te wachten dat het gemaaid kon worden, en de machines stonden klaar om te laten zien wat ze konden.
Maar ze moesten wachten tot de zon kwam helpen, en die liet zich volgens het weer bericht wachten tot woensdag. dus we moesten nog 2 dagen wat anders verzinnen.

maandag en dinsdag hebben we alles op voorraad gezet zodat we met het gras niet veel hoefden bij te voeren, vullen of scheppen. Ook hebben we nog wat vee verzet, enzv. Ook hebben ze mij uitgelegd hoe ik moest melken, want nick ging een lang weekend naar Nederland dus moest ik zijn werk doen

En toen was het woensdag, Han is van s` morgens vroeg tot s` avonds laat bezig geweest met maaien. De maaier was een Taarup trippel maaier die in totaal 8,70 meter is, Het was in totaal zon 110 Ha wat er af moest, dus het was best veel.

donderdag ben ik om kwart voor 6 samen met nick begonnen met melken, daarna hebben we gegeten en heeft rick mij uitgelegd hoe ik moest harken. Dit was een zeer grote hark, een pöttinger met maar liefst 4 roters en heeft een werk breedte van 12,5 meter. ik had nog nooit met z`n machine gereden maar na een paar keer op een neer rijden op een hoek van 25 ha heb je dat zo onder de knie. ik ben donderdag tot laat door gereden. om 6 uur savonds zijn de anderen al begonnen met hakselen en hebben die avond nog 30 ha gehakseld.

vrijdag moest ik het echt alleen doen met het melken want nick was al in nederland. maar het ging allemaal goed, ik ben na het eten meteen begonen met de laatste 20 Ha te harken. toen ik klaar was heb ik de hark afgekoppeld en de bunning wagen aangekoppeld. toen we bezig waren met mijn 2e wagen te vullen onder de hakselaar. ging het niet goed...
de hakselaar vond dat hij al hectares genoeg had gemaakt en gooide een paar bouten los van het tegen mes. hierdoor werd het gras ongesneden in de blazer gegooid en sloeg hij vast. de hakselaar kon terug in zijn garage want het kon die dag niet meer gemaakt worden. er moest een loonwerker komen om het aftemaken. deze had een hele grote new holland hakselaar maar toen kon een sillage wagen het ook niet houden en brak de bodem ketting af. we hebben toen een andere kiper moeten halen en toen ging het allemaal heel goed. om 8 uur savonds hadden we de kuil dicht liggen en hebben we nog een pot bier gepakt :)

in het weekend werd er niet zoveel gedaan, en zondag ben ik naar jelle en tom geweest om daar naar het bedrijf te gaan kijken.

  • 19 September 2014 - 11:31

    Aukje Van Dreumel (prinsentuin College):

    Hoi Stijn,

    Ik lees dat je het wel naar je zin hebt daar. Hard werken maar gelukkig ook tijd voor leuke dingen en gezellig op stap geweest met je klasgenoten. Leuk dat je zo veel foto's hebt geplaatst! Ik hoop dat je ook veel leert.

    Vel plezier nog,

    grt Aukje van Dreumel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Skive

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Oktober 2014

8e week stage

29 September 2014

7e week stage

22 September 2014

6e week stage

15 September 2014

weekend 13/14 september

13 September 2014

5e week stage
stijn

,

Actief sinds 29 Juli 2014
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 9656

Voorgaande reizen:

29 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: