7e week stage - Reisverslag uit Skive, Denemarken van stijn bierkens - WaarBenJij.nu 7e week stage - Reisverslag uit Skive, Denemarken van stijn bierkens - WaarBenJij.nu

7e week stage

Door: stijn

Blijf op de hoogte en volg stijn

29 September 2014 | Denemarken, Skive

ja, de kuilen zitten vol... 3 stuks van ongeveer 53 ha. Maar er staat nog 35 Ha mais die nog ingekuild zal moeten worden, dus daar maken zie hier maar kolven mais van. Het hakselen is verder nog helemaal goed verlopen, ik kreeg nog een andere tractor omdat de pool op de mijne moest rijden.

kolven mais dat is mais waar ze alleen de kolven van gebruiken en dus blijft de plant op het veld liggen. Maar voor dit kan gebeuren moet de mais helemaal goed afgerijpt zijn. En dat duurt hier nog wel een week of 2 (als het goed weer blijft tenminste).

verder hebben we alle banden nog op de kuilen gegooid, dat viel niet mee omdat de kanten van de kuilen heel stijl waren. Hierdoor moesten we op de zijkant alle banden met strooi touwtjes vast zetten.

ook hebben ik en nick de heg gesnoeid en het grindpad helemaal bijgewerkt en opgeschaaft. dit was wel nodig want de heg was al flink uitgegroeid.